در این مطلب میخواهیم کمی از طراحی و چاپ سربرگ چیست صحبت کنیم در مورد رنگ ,اندازه قلم , اندازه کاغذ , عکس , لوگو , چاپ. اما قبل آن اگر نیاز به طرح آماده لایه باز پی اس دی خام سربرگ دارید میتوانید وارد دسته های سربرگ این محصول ارزان سایت ما شده یا در پایین چند طرح سربرگ آماده را با قیمت بسیار ارزان مشاهده کنید
-
طرح سربرگ فايل لایه باز5000 تومان
-
نمونه طرح سربرگ پی اس دی5000 تومان
-
دانلود طرح سربرگ پی اس دی5000 تومان
-
دانلود نمونه طرح سربرگ PSD5000 تومان
-
نمونه طرح سربرگ PSD5000 تومان
-
دانلود طرح سربرگ معماری لایه باز فرمت psd جدید5000 تومان
-
دانلود طرح سربرگ اداری لایه باز فرمت psd جدید5000 تومان
-
طرح سربرگ شرکت psd5000 تومان
-
طرح آماده سربرگ شرکت بازرگانی لايه باز5000 تومان
طراحی و چاپ سربرگ
طراحی سربرگ
برای اینکه بتوان در شرکت و سازمانها نامههای اداری را ایجاد نمود از برگههایی با اندازه A4 بهصورت عمودی استفاده میشود. این برگهها سربرگ نام دارند و از موارد دیگر ست اداری میباشند. هر شرکت وسازمانی جهت انحام امور اداری به صورت رسمی نساز به سربرگها دارند ودر واقع جز مهمی از اساس کار شرکتها محسوب میشود.
سربرگ ها یا letter head برگه ای است که برای نگارش نامه های رسمی و مکاتبات مورد استفاده قرار گرفته و شخص حقیقی و یا حقوقی با نوشتن متن مورد نظر بر روی سربرگ خاص خود ضمن هویت بخشی بصری به مکاتبات به گونه ای اعتبار و اصالت متن را نیز به خواننده آن منتقل میکند. بنابراین میتوان گفت که تمام اشخاص حقوقی واجد شرایط مانند پزشکان، مهندسان و… شایسته است برای تهیه سربرگ به عنوان ابزاری ضروری اقدام کنند.
از آنجا که سربرگ دارای نشان رسمی مؤسسه یا شرکت را دارد جزو اوراق رسمی و مهم به حساب می آید و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید که به دست سو استفاده گران نیفتد.
دارنده سربرگ می تواند از آن برای مصارف گوناگون اعم از متن های رسمی همچون مکاتبات اداری،صدور پیش فاکتور و یا برای درج قراردادها استفاده شود.
حدود ۳۰ سال پیش گروهی از متخصصین توانمند در عرصه چاپ، جلساتی رابرگذارکردند و به تباذل فنون و اطلاعات پرداختند و بر اساس نتایج برگرفته شده از این گرد همایی سربرگ به عنوان یک محصول چاپی به وجود آمده و رشد کرد.
باب میچل، مارک ارتیس، جان فرایزر، مایک رالی، نوبل ممبر، ارل وهیل و ریک فلورس هفت نفر از هنرمندانی هستند که از استقبال کننده های اصلی سربرگ به شمار می رفتند. این افراد در مسابقه سالیانه تایمز شرکت کردند و منجر به مطرح شدن سربرگ در مجله تایمز شدند و از آنجایی که در هر زمینه ای پیشتاز و موفق بودند بقیه فعالان را نیز تحت تاثیر قرار دادند و اینگونه این محصول چاپی و جهت مکاتبات به وجود آمد.
چرا از سربرگ استفاده میکنیم؟
گرایش به دفاتر بدون کاغذ باعث کاهش استفاده از کاغذهای مربوط به لوگو، گرافیک و عکس در ایمیل و پیامهای متنی شده است. حتی اسناد حقوقی مانند بیمه نامهها نیز به عنوان پیوست به فایلهای امضا شده الکترونیکی که به صورت آنلاین ذخیره میشوند، قرار میگیرند. طرفین معامله توافق میتوانند این اسناد را بدون چاپ یک خط متن، مشاهده و امضا کنند.
با این حال، علیرغم این فشار برای نگه داشتن ارتباطات بدون استفاده از کاغذ، سربرگ هنوز به اسناد و قراردادهای حقوقی، سؤالات و درخواستهایی که معمولاً فاقد کاغذ و نوشتاری دستنویس هستند، مشروعیت بیشتری میبخشد. هنگامیکه سربرگ به درستی طراحی شود، نظر طرف مقابل را به خود جلب میکند.
طراحی سربرگ ها شامل چه خصوصیات اولیه ای است؟
طراحی سربرگ معمولاً از عناوین مهمی همچون عنوان، پیوست، آدرس دفتر و سایت اینترنتی، ایمیل و همچنین لوگو استفاده میشود و در برخی موارد عناصری دیگری نیز در این دسته از برگههای اداری بهکاربرده میشوند. در طراحی سربرگ میبایست به قرار گرفتن عنوان, لوگو و همچنین آدرس و نشانی توجه خاصی نمود.
اندازه قلم در سربرگ
در تایپ کردن متن نامه و مکاتبات قسمت های مهم را با فونت درشت تر نمایش دهید و سعی کنید اندازه فونت قلم در سربرگ بین ۱۰ الی ۱۴ پوینت متغیر باشد و برای آدرس و نشانی از فونت ۸ الی ۱۲ پوینت استفاده کنید.
اندازه کاغذ در طراح سربرگ
ابعاد سربرگ در ۲ قطعه A4 و A5 چاپ میگردد و اوراق مشابه در ابعاد کوچکتر مانند B6 و A6 به صورت چسب شده اغلب به عنوان یادداشت مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند بعضا بعنوان یادداشت تبلیغاتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.باتوجه به محدودیت های چاپ، منظور از A4 و A5 ابعاد استاندار آن است.نکته قابل توجه این است که در برگه های یادداشت حتما کلمه یادداشت قید شود و پارامترهای تاریخ و شماره و پیوست حذف گردد معمولا برای چاپ آن از کاغذهای ۸۰ گرمی استفاده می شود ولی برای کیفیت بهتر میتوان از کاغذهای ۱۰۰گرمی،کاغذکتان ویا کاغذ گلاسه استفاده کرد که هرکدام روش چاپ مخصوص خود را دارد.
رنگ در طراحی سربرگ
استفاده از رنگها در طراحی سربرگ مؤثرترین روش برای ایجاد تأثیرات روانی در مخاطب شماست. هنگامیکه یک مخاطب، پاکت نامه شما را باز میکند، دیدن یک تصویر از رنگهای جذاب میتواند حسی را برای مشاهده نامه در آن شخص ایجاد کند.
سربرگ اداری
تنهای روشن اولیه مانند زرد، آبی و قرمز میتوانند تأثیر مثبت و حس اطمینان در مخاطب ایجاد کنند. با یک قدم جلوتر، طیف رنگهای رنگینکمان هستند که نمیتوانند برای مخاطبان رسمیتر مناسب باشند اما میتوانند برای دعوت از شخصی برای یک برنامه جالب و هنری و یا سرگرمکننده بسیار جذاب باشند. در بسیاری مواقع آزاد بودن، با استفاده از رنگ میتواند واقعاً به نفع شما باشد.
عکسها را در طراحی سربرگ
تلفیق ظریف یک عکس در طراحی شما میتواند بسیار مدرن و مؤثر به نظر برسد. اگر متقاضی دریافت سفارشهای عکاسی هستید، مطمئناً استفاده از عکس در عنوان صفحه خود ایده بدی نیست. اما هر سربرگ ممکن است از یک تصویر متفاوت بهرهمند شود چرا که ممکن است مخاطبان شما افراد مختلف با مشاغل مختلف باشند.
سربرگ خود را با یک لوگوی تجاری طراحی کنید.
اگر متقاضی نقشهای خلاقانه هستید، سعی در جذب مشتری بیشتر دارید یا بهسادگی میخواهید از نردبان شغلی استفاده کنید، ایجاد یک برند، راهی برای انتقال جدی بودن کارتان به گیرنده نامه است و یک لوگو، بهترین راه برای شروع کار برندینگ شماست و میتواند یک روند سریع و ساده باشد.
چاپ سربرگ
سربرگ را می توان به صورت سیاه و سفید و رنگی چاپ نمود لیکن بهتر است از چاپ رنگی بهره گرفت. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های تیره مثل مشکی و سورمه ای و سبز تیره در طراحی آن می باشد. در سربرگ به هیچ عنوان از ترام و یا طیف رنگ استفاده نکنید چون درصورت کپی گرفتن از آن و یا ارسال با فکس باعث عدم خوانایی متن می شود.
سربرگ ها را می توان با پرینتر های معمولی چاپ کرد اما چاپ پاکت نامه و پوستر و…. کمی دشوار تر است.
یکی از موارد مهم فونت نوشتاری و اندازه آن در سربرگها است. رعایت تمامی موارد گفته شده برای عدم آسیب به سربرگ میباشد و بدین منظور برای هریک از موارد جایگاه و شرایط خاصی مدنظر قرارگرفته میشود. بهعنوان مثال لوگو در برخی از موارد در قسمت بالا و در گوشه چپ با اندازههای مشخص حک میشود تا دیگر موارد در سمت راست قرار گیرند. نکته مهم در رابطه با رنگهای بهکاررفته متون در سربرگ میباشد که در بسیاری از موارد کاملاً بیرنگ هستند تا در زمان چاپ کیفیت مناسبی حاصل شود.
بطور خلاصه باید بگوییم در طراحی و چاپ سربرگ موارد زیر را باید در نظر بگیرید
۱_ در تایپ کردن متن نامه و مکاتبات قسمت های مهم را با فونت درشت تر نمایش دهید و سعی کنید اندازه فونت بین ۱۰ الی ۱۴ پوینت متغیر باشد و برای آدرس و نشانی از فونت ۸ الی ۱۲ پوینت استفاده کنید.
۲_ در طراحی میتوان بسته به نوع سلیقه و نوع نامه از پارامتر های راست چین، وسط چین، چپ چین و یا نامنظم چین بهره گرفت.
۳_ زمینه حتی الامکان فاقد رنگ باشد که در کپی گرفتن و فکس مشکلی پیش نیاید.
۴_ هر شرکتی رنگ سازمانی خود را دارد مثلا رنگ سازمانی ایرانسل زرد است. حال در سربرگ سعی کنید از رنگ سازمانی خود استفاده کنید.
۵_ با تغییر ابعاد از A4 به A5 اجزا به نسبت اندازه های کاغذ تغییر نمی کند بلکه هرکدام نسبت به زیبایی حاصل تغییر میکند.
۶_استفاده از علایم مذهبی خلاف قانون است بجز استفاده از نام خدا در ابتدای نامه که در کشور ایران مجاز است.
دیدگاهها (0)